De la apus la răsărit, în piesa vieții fără de sfârșit

poza-adriana-apu-rasarit
Şi se auzea țipătul toamnei ce murea în flagrant. La orizont, jarul mocnic zvâcnea, luptându-se cu clipa ce voia să plece. Ca un țicnit o strângea de mână până la recunoaşterea abandonului.

Zâmbind amar, domnişoara Luna se pregătește să intre pe scenă. La fel ca în ultimii 2000 de ani, şi în această seară are reprezentație în piesa ce se joacă la înălțime.

Aşa cum numele mi-e Luna,
Mi-e scris ca să mă nasc întotdeauna
La fel să mor la fiecare zor
Dar ştii, tu, spectator?
De-atâta timp de Soare îmi e dor…

Primele replici fiind rostite, domnişoara îşi leapădă cu generozitate hainele ce-i îmbracă trupul împlinit din această seară.

Pe tipsia impusă de recuzită stau îngrămădite stelele. Tava de-argint acoperită c-o perdea de alint e locul unde fiecare stea se-aprinde până la ars.

Când devin incandescente, domnişoara Luna apucă delicat de-o aripă câte una şi-o aruncă cu praştia în neant.

Ah, la naiba!
Am irosit o altă stea degeaba.
Am desenat în noapte-un labirint,
Dar Soarele nici nu-l ating.

Reprezentația din această seară se apropie de final. Pe trupul robust al domnişoarei Luna care odată l-a cunoscut şi pe Rubens, mai stă acum doar port-jartierul ce insinuează secretul ascuns de-atâta timp oamenilor.

La primul țipăt al Soarelui din spatele cortinei, Luna zvâcneste.

Îmi este dat mereu ca să-l aud
Ce arogant!
Auzi, domnule Soare?
Nu te iubesc.
Vreau doar sa te fut.

Și ultima replică a fost rostită de actriță înainte de a ieși de pe scena lumii, scenă pe care nu va întâlni niciodată actorul principal.

În decorul înalt rămas gol, titrează anunțul pentru spectatorii adormiti de peste 2000 de ani încoace.

 De la apus la răsărit,
Jucăm în piesa vieții fără de sfârșit.

Leave a Reply

