Mulțumesc că ați alergat în aceeași direcție cu mine

hurry

În viață risipim ani, iar la moarte cerșim clipe

Asa spunea Nicolae Iorga în urmă cu aproape un secol. Și cât de bine o făcea..

În zilele bune și nebune de acum când viața nu mai are răbdare să te ia la pas, ci te înscrie direct la maraton, în alergarea noastră pierdem continuu.

Pierdem momente unice, sentimente, frumosul pe care nu-l mai vedem din grabă, iar cel mai cumplit este că pierdem oameni.

De acord, nu este deceniul răbdării și al mersului de pitic în marşarier. O ardem pe repede-nainte, am mai spus. Dar știți, până și în cele mai dure curse din lume, tot poți să strigi TIME OUT. Pauză!

Pauză! Vreau să-mi trag sufletul. Să văd oamenii din jur, să înțeleg culorile, ba chiar să-mi aleg una preferata și să mă îmbrac cu ea. Să simt oamenii și aromele.

Sigur, v-ați întreba ce legătură există între citatul cu care mi-am început pledoaria și cursa vieții. Poate ați vedea chiar o contradicție aici. Există, e adevarat! Dar eu, dincolo de linia de start, am găsit și o pistă comună.

Dacă pe de-o parte am crede că tocmai graba nebună a vieții ne face să colectăm mult, mai mult, totul, eu văd și altfel lucrurile.

Despre ce concurs vorbim? Spre ce alergăm? Iar când ajungem la finish, după ce am depășit mii de obstacole, nu avem cumva sentimentul că am ratat peisajul?

Și-atunci, pe linia de sosire când îți întorci privirea în urmă, nu ți-ai mai dori măcar o clipă în plus? Sau două, în care să vezi mai bine traseul pe care poate l-ai fi parcurs altfel?!

Să te uiți mai bine la oamenii și să le spui: Mulțumesc că ați alergat în aceeași direcție cu mine.

 

 

One thought on “Mulțumesc că ați alergat în aceeași direcție cu mine

  1. Nu pot alerga (hmmm, vertebrala mea, bat-o vina!!), dar cîţiva paşi, fii sigura ca pot face împreună cu tine oricînd, Adriana Pavel! Şi ştii de ce?Pentru că tu eşti ..genială (la scris), şi mie…îmi plac genialii!!!

    Like

Leave a Reply

