Mai știm CUM să ne iertăm unii pe alții?

iertarea

Știți deja, suntem în Post și “măcar acum să fim mai buni”.

Pentru că este utilizată atât de des această expresie, cu toții știm că trebuie să fim mai buni. Problema este că am uitat CUM…

Auzim atâtea prelegeri și sfaturi despre “cum să atragi pozitivitatea în viața ta” sau cum să “te împaci cu eu-ul tău interior” încât până acum ar fi trebuit să fim deja o mare de experți pozitivi și împăcați. Împăcați cu noi, nu cu ceilalți.

Dar despre cum să ne împăcăm unii cu alții? Despre cum să ne cerem iertare? Nu știți cum?

Despre cum să avem curajul de a admite că greșim față de oameni? Despre cum să obținem iertarea? Nu știți cum?

Iar când spun iertare nu mă refer în niciun fel la “scuze” ăla aruncat ipocrit şi de complezență.

Eu cred că știți! În teorie, așa cum spuneam într-un articol anterior, cu toții suntem părerologi. Și cred că veți mai spune “Dumnezeu trebuie să ne ierte, nu oamenii..”. Aveți dreptate și…nu prea.

“Omul este construit după chipul și asemănarea lui Dumnezeu.”

Dacă Dumnezeu ne poate ierta pe noi, oamenii, noi de ce să nu ne iertăm unul pe altul? Și, mai mult, de ce nu ne mai pasă de iertarea omului ?

Aceasta este o dezbatere cu spectru larg pe care o voi lăsa deschisă…

Nu am un răspuns și nici atâta experiență pentru a ști măcar unde să caut unul.

Am simțuri și conștiință după care mă ghidez. Că o fac de multe ori prost, este posibil. Pentru asta nu există hartă şi nici indicații.

Personal, de fiecare dată când am simțit că greșesc, cred că am avut puterea să cer iertare oricui. Dacă am și obținut-o, nu știu. Dar asta voi încerca să aflu în fiecare zi a vieții mele.

Și nu, nu cred că este înjositor să ceri iertare unui om. Este chiar demn!

Leave a Reply

