Pune mâna pe el și ridică-l dacă îți pasă! Lasă dracu’ speech-urile!

AJUTORAud peste tot, în fiecare zi, expresia “Poate pot ajuta cu o vorbă bună”.

E adevărat, vorba dulce, mult aduce, dar vă spun sigur, unui om aflat într-o încercare a vieții, la un moment dat i se rupe de toate vorbele.

De alea are parte peste tot. Toți știm să vorbim, e gratis și nu ne doare gura ( sau scuze, unii sunt atât de prețioși încât nici asta nu fac).

Dacă vrei cu adevărat să ajuți, să fii alături de un om, lasă toate discuțiile alea ipocrite cu tentă patetică și fă ceva real pentru el!

Pe bune acum, scutește-l de psihologiile de duzină, pune mâna pe el și ajută-l să se ridice dacă vezi că nu poate singur.

Nu-i ține speech-uri, deși știu că la speaking și părerologie suntem toți buni.

Ajutorul vine din acțiuni, nu din vorbe! Asta e valabil de când lumea. Încă!

Scoate 5 lei din buzunar și dă-i dacă nu are bani. Nu-i spune doar “O să fie bine și pentru tine, vezi tu…

Scoate-l în oraș la o cafea, fă-ți timp pentru el dacă vezi că e singur și trist.

Nu începe dezbateri filosofice interminabile încheiate cu “O sa-ți treacă, du-te puțin la plimbare” (singur, bineînțeles, că eu n-am timp de tine, nu?)

Oferă-i o îmbrățișare dacă se simte deznădăjduit, nu-i trimite mesaje de la distanță: “Sunt alături de tine!”

Acum vă întreb pe toți cei care ați ajuns să citiți acest text: Puteți să faceți în mod real și palpabil ceva pentru oamenii din jurul vostru?

Sau e mai comod și safe doar să vorbiți și să vă erijați din când în când în psihologi de ocazie? Așa, de plictiseală și pentru că face parte din socializare?

P.S. Poate veți spune: Uite şi la nebuna asta, ne spune nouă cum să facem…

Da, îmi permit să spun pentru că am trecut prin asta.
Am cunoscut muuuulți părerologi care mi-au consumat timpul şi nervii, după cum am constatat într-un final.

Dar, de cealaltă parte, pot să vă dau şi un exemplu invers.

Nu am să uit niciodată când într-o perioadă de mare încercare a vieții mele, două prietene au venit la mine cu soluții atunci când eu eram prea afectată ca să mai pot face ceva pentru mine.

Mi-au bătut la uşă într-o seară şi m-au pus în fața faptului împlinit: “De mâine începi o viață nouă”.

Pentru asta, cu toată pasiunea mea pentru cuvinte, nu cred că voi găsi niciodată unele potrivite prin care să le mulțumesc!

Leave a Reply

