Mirele din piață

mire-barbatDuminică dimineața. La intrarea în piața Obor, în fața unei tarabe, un domn.

Elegant! Costum roșu, cămașă albă și papion. PAPION roșu!!!!! M-am gândit în sinea mea: ce frumos ce îmbracă lumea aici și merge la piață duminica…

M-am rușinat de cum eram îmbrăcată!

Aud discret cum “mirele” cere bunicuței de la tarabă un kg de ceapă și unul de gogoșari.

Apoi, cu un gest puțin nonșalant, dar plin de patos, își suflă mucii și-i trântește cumplit de pământ.

Își șterge mâna pe sacoul croit cam prin 1985 și și-o duce la buzunar.

Bunicuța îi pune plasele în față.

– 6 lei, maică.
– Cât?
– 6 lei! Vă mai servesc cu ceva?

“Mirele”, detașat și parcă de-al casei, își școate o țigară și o aprinde fără grabă!

– N-am bani!

M-am îndepărtat înainte să fiu tentată să cer un selfie cu el. Pretențios, cum părea, cu siguranță m-ar fi refuzat!

Leave a Reply

